piątek, 30 sierpnia 2013

Ciastka cytrynowe z Gry o Tron


Od jakiegoś czasu jest szał na serial i na książki Gra o Tron. Przyznaję, że ja sama się rzuciłam na ten serial jak trochę o nim poczytałam. Niestety jeszcze nie miałam okazji przeczytać książki, ale zamierzam to nadrobić.

MOJA OCENA SERIALU: 8,5/10

Ciężko mi tak streścić serial, gdyż jest wielowątkowy, na pewno walczą w nim o tron ;) rodziny, klany itp. Jest intryga, przemoc, walka, spryt i seks. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie…

Źródło: kadr z serialu Gra o Tron (sezon 3)

Skąd ciastka cytrynowe? A z jednego spotkania, gdzie Sansa Stark mówi, że są to jej ulubione ciastka (sezon 3). Niestety ciężko było mi uchwycić ich oryginalny wygląd, przypuszczam, że są puszyste jak z jakiejś formy babkowej. Ja jednak pozwoliłam sobie zrobić troszkę inną wersję równie smaczną, delikatną i puszystą.

Przepis na ciastka cytrynowe:

Temperatura:  180 stopni; Czas pieczenia: około 7 minut; 

Składniki:

- 3 łyżki miękkiego masła
- 1,5 cytryny
- ¼ szklanki cukru
- 3 żółtka z jajek
- Szczypta soli
- 1,5 szklanki przesianej mąki
- 2 łyżki miodu
- Łyżeczka ekstraktu z cytryny
- Pół łyżeczki sody oczyszczone, rozpuszczonej w łyżce gorącej wody 

Sposób przygotowania:

- Cytryny umyć i zetrzeć skórkę na drobnej tarce
- W misce wymieszać mikserem masło z cukrem. Dodać żółtka, sól, sodę, ekstrakt, przesianą mąkę i połączyć w całość. Na koniec dodać startą skórkę z cytryny i wymieszać ręcznie
- Uformować kulkę. Ciasto ma się nie kleić do rąk ani do miski, więc jeżeli jest taka potrzeba to dodać troszkę mąki. Rozgrzać piekarnik. Odrywać mniejsze kawałki ciasta, formować w kulki i lekko zgnieść/ spłaszczyć. Układać na papierze do pieczenia i ponakłuwać patyczkiem
- Piec krótko! Trzeba pilnować, aby się nie przypiekły (szczególnie z dołu). Ciasteczka mają być w środku delikatne i miękkie, a chrupiące z zewnątrz


Polewa:

- Sok z cytryny podgrzać z miodem. Jak ciastka wystygną to posmarować je z wierzchu i pozostawić do wyschnięcia

                                                                                      


                             Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...