piątek, 14 lutego 2014

Sos czekoladowy z fabryki Willy’ego Wonki


Źródło: kadr z filmu Charlie i fabryka czekolady
Jest to najlepszy sos czekoladowy jaki robię :) trochę sobie posłodziłam, ale jest naprawdę grzechu warty. Spokojnie można go przechowywać w lodówce nawet tydzień, wystarczy tylko wsadzić naczynie z czekoladą do garnuszka z gorącą wodę, parę razy zamieszać i ponownie gotowy. Idealny sos czekoladowy do ciast, lodów czy naleśników. Dzięki moim znajomościom z Umpa-Lumpą otrzymałam ten przepis  i pozwolenie samego  Willy’ego na podzielenie się nim z Wami :)

O samym filmie, który jest jednym z moich ulubionych pisałam już wcześniej. Także zapraszam do odwiedzenia linka. Muszę przyznać, że jestem uzależniona od czekolady w każdej postaci. Jak byłam mała to jadłam czekoladę jak batona, na co dzieciaki z piaskownicy dziwnie na mnie patrzyły (oczywiście się dzieliłam;) nie jestem jedynaczką). Poza tym, spisałam sobie kiedyś listę przedśmiertną...Były na niej punkty, które muszę zrobić w życiu…. dziwne miałam pomysły, ale jak znalazłam tą listę po kilku latach, to wywołała u mnie uśmiech od ucha do ucha. Były na niej rzeczy od banalnych/realnych do jakichś wymyślnych/tak samo realnych jak lot na Wenus;) Jako dorosła osoba, stwierdziłam, że ją sobie zachowam, będę realizowała co się da i podopisuję nowe. Między wszystkimi pomysłami, jedna z pozycji na liście (stworzonej przez kilkuletnią dziewczynkę) zawierała punkt: Wykapać się w wannie pełnej czekolady. Jeszcze tego nie udało mi się zrealizować, ale kto wie ;)

Źródło: kadr z filmu Charlie i fabryka czekolady

Przepis na sos czekoladowy:

Składniki:

- ¾ szklanki wody
- 3 łyżki miodu
- 1/3 szklanki cukru
- 1/2 szklanki kakao
- 60-70g gorzkiej czekolady

Sposób przygotowania:

- Wlewamy do garnuszka wodę, dodajemy cukier, miód i kakao. Gotujemy na średnim ogniu ( cały czas mieszając
- Garnuszek  zdejmujemy z ognia i dodajemy czekoladę pokrojoną na kawałki, cały czas mieszamy do rozpuszczenia. Sos przed podaniem należy schłodzić, aby zgęstniał


SMACZNEGO! :)

 













P.S. Idealna propozycja na słodkie Walentynki ;) jest to jeden z afrodyzjaków, do tego świeże owoce i mmmmniam :D

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...