środa, 15 stycznia 2014

Wyścig!

 
Źródło: youtube.com


Ostatnio bardzo często moją uwagę przykuwają filmy oparte na faktach. Jak się również później okazuje są to bardzo dobre filmy, po których można miło podyskutować. Tak też jest w przypadku filmu „Wyścig”. Mój mąż nie chętnie zabierał się do tego filmu i nie chciał się przekonać, że jest on warty obejrzenia. Dopiero jak kolega mu polecił to się skłonił (za co oczywiście strzeliłam focha ;)).


Film opowiada historię dwóch zaciekle konkurujących ze sobą zawodników Formuły 1: Niki Lauda (Daniel Brühl) oraz James Hunt (Chris Hemsworth). Pomimo, że łączy ich pasja do szybkich samochodów, ciągła adrenalina oraz żądza zdobycia tytułu mistrza świata to jednak są to całkiem dwa inne charaktery. James Hunt jest typem imprezowicza, gwiazdora, uwielbiany przez ludzi, a przez kobiety ubóstwiany. Niestety bywa momentami zbyt pewny siebie, a nawet lekkomyślny. Natomiast Niki Lauda jest bardzo inteligentny, nie ryzykuje życia więcej niż o 20%, jest powściągliwy, ma trzeźwe podejście do wyścigów i potrafi pracować godzinami nad ulepszeniem samochodu. Jednakże podczas jednych z  zawodów, James przekonał resztę kierowców, aby nie odwoływać wyścigu. Natomiast  Niki bardzo nalegał, aby przerwać z powodu kiepskich warunków pogodowych i podwyższonego ryzyka wypadku. Jednakże większa sympatia do Jamesa przechyliła szalę na jego korzyść. Niestety doszło do katastrofy…. Samochód Nikiego uległ wypadkowi, on sam utknął za kółkiem. Auto stanęło w płomieniach i dopiero po minucie siedzenie w temperaturze 400 stopni udało się go wyciągnąć innym kierowcom. Niki miał poważne poparzenia skóry i płuc. Jednakże Jego determinacja, siła walki i chęć udowodnienia, że jest najlepszym kierowcą motywowały go do walki o przetrwanie.


MOJA OCENA FILMU: 9/10

Film naprawdę jest godny uwagi. Nawet jeżeli kogoś nie interesują wyścigi i myśli, że będzie tylko o tym, to się myli. Film jest bardzo zrównoważony i raczej przedstawia pewną historię oraz siłę walki i rywalizacji.

3 komentarze:

  1. Oglądałam i bardzo mi się podobał, mimo, że nie jestem fanką Formuły 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się tak bardzo spodobał, że zaczęłam czytać historię i przebieg kariery Nikiego Laudy i Jamesa Hunta ;) zaraz kurczę zacznę ślęczeć przed tv i wpatrywać się w wyścigi Formuły 1 :p

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...