niedziela, 20 lipca 2014

Domowe Lody Czekoladowe


                                                                                                      Źródło: kadr z filmu HP i Książę Półkrwi
Jak byłam mała to sądziłam, że lody można tylko w sklepie dostać, a zrobienie ich to jakiś czar :p No cóż…. Dobrze, że wraz z wiekiem przybywa nie tylko więcej zmarszczek, ale też wiedza ;) Chciałam na jakiś czas odpuścić sobie przepisy z Harrego Pottera, ale kurcze znowu zaczęli go puszczać w TV ;) i jakoś tak mi się przypomniało, że w części Książę Półkrwi grupka czarodziejów zajada się lodami czekoladowymi….


Źródło: kadr z filmu HP i Książę Półkrwi

Przepis na domowe lody czekoladowe:

Składniki:

- 250ml śmietany 30%
- 250ml mleka 3,2%
- 1/3 szklanki cukru
- 4 żółtka
- 100g gorzkiej czekolady (dobrej jakości)
- 60g mlecznej czekolady (dobrej jakości)
- 2 łyżeczki kakao

Sposób przygotowania:

- Do garnuszka wlewamy śmietanę, mleko oraz cukier. Podgrzewamy do momentu rozpuszczenia się cukru. Zdejmujemy z palnika
- W misce miksujemy żółtka około 5 minut. Żółtka dodajemy powoli do garnuszka, ciągle mieszając. Ponownie podgrzewamy do momentu zgęstnienia masy. Nie gotujemy! I nie doprowadzamy do bulgotania, bo masa się zważy. Zdejmujemy z palnika
- Do masy dodajemy połamane czekolady i cały czas mieszamy do rozpuszczenia. Na koniec dodajemy 2 łyżeczki kakao i całość blendujemy delikatnie do połączenia się wszystkich składników
- Masę przelewamy do pudełka plastikowego i wkładamy do zamrażalnika


- 2x co godzinę miksujemy lody, po to aby nie zrobiły się kryształki lodu, a ostatni raz po 2 godzinach
- Zostawimy lody aż zamarzną i można konsumować :)


p.s. oczywiście jak ktoś ma maszynkę do lodów to ekstra! Niech jej użyje, ja takich rarytasów nie mam :p także poradziłam sobie w taki sposób :)



 

                            SMACZNEGO!:) 


2 komentarze:

  1. nie wiem, czy to dlatego, że pierwszego harrego pottera obejrzałam jak miałam 10 lat, a ostatniego mając 19 lat, ale te filmy wbudzają we mnie takie miłe odczucia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również lubię HP, ale jednak większy sentyment mam do książek :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...