wtorek, 9 września 2014

Quiche ze szpinakiem i serem feta


Źródło: kadr z filmu X-Men 3
Wielokrotnie napomknęłam Wam, że lubię filmy o superbohaterach i nie dawno zrobiłam sobie maraton z X-Menami…  Tak się składa, że zauważyłam w trzeciej części jedzonko :) Nie wiem dlaczego tamtejsze danie skojarzyło mi się z quichą, ale stwierdziłam, że to na aby ją zrobić :)

Przepis na Quichę ze szpinakiem i serem feta:

Forma: na tartę; Temperatura: 180 stopni; Czas pieczenia: 45 minut; Porcja dla 4 osób;

Składniki:

Ciasto:
- 90g miękkiego masła
- Łyżeczka cukru
- Łyżeczka soli
- 1 szklanka mąki
- 2 żółtka
- 2 łyżki zimnej wody

Farsz:
- 300g posiekanego drobno szpinaku
- 130g sera feta
- Białka z dwóch jajek
- 3 całe jajka
- 200ml śmietany 30%
- Przyprawy: sól, pieprz, bazylia, oregano


Sposób przygotowania:

Ciasto:
- Wszystkie składniki na ciasto wrzucamy do miski i ręcznie wyrabiamy. W razie konieczności (jeżeli ciasto będzie się dalej kleiło do rąk) podsypać trochę mąką
- Wyrobione ciasto zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na 20-30 minut

Farsz:
- Szpinak opłukać, można wcześniej podgotować, ale nie koniecznie. Ser Feta kroimy na kostkę. Ja dodałam jeszcze resztki papryki i 4 plasterki salami;) Także zachęcam do zaglądnięcia wgłęb lodówki
- Jajka oraz śmietanę połączyć mikserem
- Formę na tarte wykładamy ciastem po same brzegi


 -Następnie układamy szpinak, 


-Finezyjnie rozrzucamy po szpinaku kostki sera feta ;)



 

- Z wierzchu przyprawiamy solą, pieprzem oraz ziołami
- Na koniec całość zalewamy masą śmietanowo-jajeczną i wkładamy do piekarnika.


  - Pieczemy do zarumieniania się około 45 minut







                         SMACZNEGO!:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...