piątek, 22 listopada 2013

Pod mocnym aniołem



"Pod Mocnym Aniołem" to poruszająca opowieść o upadku człowieka spętanego nałogiem i odwzajemnionej miłości do kobiety, która jest szansą na powrót do normalności.„Chciałbym, żeby przez pierwszą część filmu widz się świetnie bawił (kto z nas się nie śmiał z pijaka?), przez następną czuł narastające zażenowanie, a na koniec, żeby przerażony milczał" - Wojtek Smarzowski
 
Zaintrygowana tym opisem, postanowiłam bliżej zapoznać się z tym filmem i jego tematyką. Film co prawda wejdzie do kin dopiero w okolicach 17 stycznia, ale już teraz chciałabym go Wam polecić. Myślę, że problem poruszany w filmie jest nam wszystkim bardzo dobrze znany i czasami wręcz bliski. Faktycznie jest tak, że pijaków omijamy z daleka, śmiejemy się z nich, kiedy się przewracają albo nimi pogardzamy. W dzisiejszych czasach często we własnych rodzinach mamy osobę, która ma problem z alkoholem i tylko widzimy jak się stacza na dno. Wtedy udajemy, że tego nie widzimy, że to nie możliwe spotkać na ulicy swojego wujka, ojca, siostrę … zapijaczonego na ulicy, wyglądającego jak przysłowiowy żul.



Być może film pomoże nam coś zrozumieć, poznać ten narastający w dzisiejszych czasach nałóg? Może nawet uda nam się poznać co ten pijak czuje, jakie emocje nim targają. Czy czuje obrzydzenie do siebie samego, czy raczej nie widzi w tym problemu?

Zapraszam.

2 komentarze:

  1. Ja właśnie dzisiaj postanowiłam sięgnąć jak najszybciej po książkę Pilcha - dla mnie najpierw książka, potem film ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja :) obowiązkowo. Chociaż z tego co wiem to obecnie ta książka jest niedostępna przynajmniej u mnie w Empiku :(

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...