sobota, 15 marca 2014

Ciastka Różowo mi


Źródło: kadr z filmu Piękne Istoty
Rozpływają się w ustach, delikatne i kruche. Może nie do końca wyglądają jak z filmu Piękne Istoty (zdjęcie obok) ;), którym się zainspirowałam do zrobienia tego rarytasu, ale śmiem sądzić, że są o niebo smaczniejsze ;). Nie jest to tylko moja opinia, ale moich testerów ;) w postaci znajomych w mojej pracy oraz mojego męża. W każdym razie polecam zrobić i samemu się przekonać.


Film Piękne Istoty nie jest powalający. Spodziewałam się jakiejś mega magicznej historii pełnej przygód. Książek nie czytałam także oceniam tylko film, który przedstawia historię miłości 16-letniego chłopca (Ethan) do nietypowej nastolatki- Leny. Na początku dziewczyna wydaje się po prostu zdystansowana do ludzi, samotna i skromna. Tak naprawdę skrywa w sobie tajemnicę oraz pewnego rodzaju magię. Miłość dwóch nastolatków zostanie wystawiona na próbę, a Lena będzie musiała dokonać wyboru między dobrem a złem.

MOJA OCENA FILMU: 5,5/10

Przepis na ciastka Różowo mi:

Temperatura: 150 stopni' Czas pieczenia: 10 minut; Ilość: około 25 ciastek;

Składniki:  
    
- 3 białka jaja
- 4 łyżeczki cukru pudru
- 1 i 1/4 szklanki cukru pudru
- ½ szklanki wiórek kokosowych
- Szczypta soli
- Czerwony barwnik spożywczy w proszku

Masa: 
-dżem/ powiła z borówki kamczackiej

Sposób przygotowania:

- Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Podczas ubijania dodać stopniowo 4 łyżeczki cukru pudru. Do ubitej piany dodajemy trochę barwnika. Cukier puder wymieszać z wiórkami kokosowymi w miseczce i stopniowo dodajemy je do ubitej piany. Mieszamy delikatnie łyżką drewnianą do połączenia się składników, tak aby nam piana nie opadła
- Piekarnik nagrzewamy na 150 stopni, papier do pieczenia skrapiamy wodą i łyżeczką nakładamy masę (co 2-3 cm)
- Pieczemy około 10 minut do zarumieniania. Dżem/powidła blendujemy na gładki mus. Po wystygnięciu ciastek, nakładamy na jedną, płaską połówkę dżem i przykrywamy drugą połową- złączając


Ciastka są delikatne, a połączenie smaków: z zewnątrz słodkość otaczająca lekko cierpkie powidła w środku… mmmmniam.





                   Smacznego! :)
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...