środa, 10 lutego 2016

Cynamonowe zawijańce na wzór księżniczki Lei :D




Ostatnio głośno jest o tych całym wojnach, gwiezdnych wojnach :) Przyznaję, że chociaż uwielbiam filmy science-fiction to w życiu ich nie oglądałam, aż do teraz.  Kiedyś był taki moment, że ktoś mi pożyczył wszystkie części i już wtedy byłam przekonana, że je obejrzę. Eh, no cóż, akurat był inny film, albo nie miałam ochoty itp. aż po paru latach zapomniałam, że je w ogóle mam ;) I teraz ponownie temat na talerzu. Stwierdziłam, że to jest dla mnie ostatni dzwonek. Tak więc zaczęłam je oglądać, jestem dopiero po 3 częściach, ale muszę powiedzieć, że nie do końca podzielam cały ten entuzjazm, ochy i achy nad tą sagą. Spoko filmy, nawet się szarpnę, że bardzo fajne, ale chyba spodziewałam się czegoś więcej. Z drugiej strony zdaję sobie sprawę, że jak na „tamte” warunki, kiedy filmy były kręcone, to efekty specjalne i fabuła były cool :) 

 
Źródło: http://stopklatka.pl/news/ksiezniczka-leia-w-nowych-gwiezdnych-wojnach-foto

Jednakże, wracając to słodkich bułeczek, to zainspirowała mnie scena z przyjaciół. Kiedy to Rachel zwierzyła się Phoebe z erotycznych fantazji Rossa, których nie do końca rozumiała (jak ja wtedy ;)) otóż zastanawiała się o co chodzi z tą całą księżniczką Leia, że tak często faceci o niej wspominają… Oczywiście suma sumarum, Rachel postanowiła dla Rossa przebrać się za księżniczkę. Phoebe w kawiarni kojarząc bułeczki z fryzurą Lei od razu zażartowała w ich stronę. Generalnie odcinek jest przezabawny i warty obejrzenia ;)

Źródło: kadr z serialu "Przyjaciele" s.3.odc.1.


Przepis na cynamonowe zawijańce:

Temperatura: 170 stopni; Czas pieczenia: około 15 minut; Ilość: 12-13 sztuk;

Składniki:   
        
Ciasto:
- 130 ml ciepłego mleka
- 280g mąki pszennej
-  4g suchych drożdży
- 1 jajko + 1 żółtko
- 20g cukru
- 30g miękkiego masła
-  1 jajko do posmarowania

Nadzienie:
-40g masła
- 10g cynamonu
- 2/3 szklanki cukru trzcinowego
- 2 łyżeczki cukru waniliowego

Lukier:
- Sok z połówki cytryny
- Około ¾ szklanki cukru pudru

Sposób przygotowania:

- Drożdże wymieszać w ciepłym mleku i odstawić na 5-10 minut. Do miski wsypujemy przesianą mąkę, cukier i szczyptę soli. Dodajemy do miski rozczyn drożdżowy i całość mieszamy. Dodajemy jajko i żółtko. Wyrabiamy ciasto ręcznie, następnie dodajemy masło. Po otrzymaniu gładkiego i sprężystego ciasta odstawiamy je pod przykryciem na 1,5h w ciepłe miejsce
- Gotowe ciasto rozwałkujemy na stolnicy na prostokątny placek. Smarujemy ciasto roztopionym masłem i posypujemy mieszanką cynamonu z cukrami
- Ciasto zawijamy w roladkę i kroimy w poprzek na 12/13 kawałków o grubości około 2-2.5 cm
- Zawijańce układamy na blasze z zachowaniem odstępów i zostawimy je tak na około 30 minut
- Bułeczki z wierzchu smarujemy roztrzepanym jajkiem i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy do zarumienienia około 15 minut
- Gotowe cynamonowe zwijarce, polewamy lukrem (podgrzewamy sok z cytryny, wsypujemy cukier puder i mieszamy) 




Smacznego:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...