środa, 3 lipca 2013

Tarta truskawkowa z Przepisu Na Życie



Przepis na życie jest polskim serialem komediowym. Przynajmniej takie było założenie reżysera. Generalnie sceptycznie podchodzę do Polskich filmów i seriali, w szczególności seriali. Właściwie to prawie żadnych nie oglądam, prawie bo dla tego serialu zrobiłam wyjątek.


Serial opowiada o perypetiach Anki ( Magdalena Kumorek), którą już na wstępie zostawia mąż (Piotr Adamczyk) dla innej (Maja Ostaszewska), traci pracę a niedługo potem dowiaduje się o jeszcze jednym „małym” problemie. Brzmi smutno? Niby tak, ale jak się okazuje czasem coś złego na dobre nam wychodzi. Zaczyna się pogoń za szczęściem, marzeniami i miłością. Są bardzo śmieszne sceny, teksty a do tego jest wplatanych mnóstwo wątków kulinarnych i dlatego też się zachęciłam do obejrzenia tego serialu.


MOJA OCENA SERIALU: 6,5/10
Źródło: kadr z serialu Przepis na życie

Przepis na tarte truskawkową: 

Forma: na tarte, 28cm; Temperatura: 180 stopni; Czas Pieczenia: 25 minut;

Składniki:

 Ciasto:
-  1,5 szklanki mąki
- 100g masła (palma z murzynkiem)
-  1 jajko
-  5ml ekstrakt u z wanilii
- 3 łyżki cukru pudru

Masa:
-250g sera mascarpone
- szklanka śmietanki schłodzonej 30%
- 3 łyżki cukru pudru
- 5ml ekstraktu z wanilii
- 0,5kg truskawek

Sposób przygotowania:

- Mąkę przesiać, dodać cukier puder i masło. Całość zamieszać mikserem około 5 minut, aż składniki się połączą. Dodać wanilię oraz jajko i jeszcze raz miksować. Na końcu ugnieść trochę ciasto rękami, uformować kulkę, zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 40 minut
- Nagrzać piekarnik. Ciasto wyłożyć do formy. Ja robiłam to ręcznie, ale można wcześniej rozwałkować na grubo posypanej mąką stolnicy (ciasto się klei). Dokładnie rozmieścić ciasto na formie i na bokach. Tarte podziurawić widelcem, przykryć papierem do pieczenia i czymś go obciążyć (groch, fasola, itp. Ja użyłam dwóch kokilek ;)) Włożyć do piekarnika na 15 minut, następnie zdjąć papier i zostawić połowę obciążenia ( ja jedną kokilkę) i dalej piec przez około 10 minut aż się ciasto zarumieni
- Ser mascarpone wymieszany z cukrem i ekstraktem dodać do ubitej chwilę wcześniej śmietany. Miksować całość na wysokich obrotach. Następnie masę wyłożyć równomiernie na tarte. Truskawki pokroić na cztery części w zależności od ich wielkości i ładnie ułożyć na kremie




               
                 Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...