wtorek, 20 sierpnia 2013

Ciasto marchewkowe z Harrego Pottera



Źródło: kadr z filmu HP i Zakon Feniksa

Seria książek o przygodach Harrego Pottera są jednymi z moich ulubionych powieści. Każdą z części czytałam po kilka razy i nie ma szans, aby mi się znudziły :). Niestety ekranizacje książek nie zrobiły na mnie tak piorunującego wrażenia. Filmy często nie odzwierciedlały tego co było w książkach, albo jak dla mnie za mało pokazane lub wyjaśnione. Jednakże z każdą kolejną częścią film był coraz lepszy od poprzedniej.

Recenzowanie każdej z części jest chyba bezsensu. Jak dla mnie jest to oczywista oczywistość, że prawie każdy na świecie słyszał o tym wielkim czarodzieju ;) a jak ktoś nie słyszał to obowiązkowo musi przeczytać albo chociaż obejrzeć film.

 MOJA OCENA FILMU: 7,5/10

Za ciasto marchewkowe bardzo leniwie się zabierałam i bez większej werwy. Jakoś nie przemawiał do mnie smak marchewki w cieście, ale jakiś czas temu skusiłam się na nie i….. żałuję, że tak późno. Ciasto jest pyszne, lekka nuta marchewki miesza się ze smakiem orzechów. Ciasto to również pojawia się w piątej części przygód Harrego Pottera- Zakon Feniksa, kiedy to trwa uczta w Wielkiej Sali z okazji rozpoczęcia roku szkolnego.

Przepis na ciasto marchewkowe:

Forma: tortownica 22cm; Temperatura: 180 stopni; Czas pieczenia: 45-50 minut;

Składniki:

- ¾ szklanki mąki
- 3-4 średnie marchewki
- Pół szklanki cukru
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżka cynamonu
- ¾ łyżeczki proszku do pieczenia
- Szczypta gałki muszkatołowej
- Szczypta soli
- 1/3 szklanki oliwy z oliwek
- 2 jajka
- 15 dag orzechów włoskich
- 20 dag serka homogenizowanego/ lub kanapkowego
- 6 łyżek masła
- 1,5 szklanki cukru pudru
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
 
 Sposób przygotowania:

- W jednej misce połączyć ze sobą mąkę, cukier, przyprawy, sodę, proszek do pieczenia i sól. W osobnej miseczce wymieszać jajka z oliwą. Następnie przelać jajka do miski z suchymi składnikami i wymieszać łyżką
- Marchewkę zetrzeć na tarce a orzechy posiekać (ja orzechy daje do podwójnego woreczka i rozdrabniam je tłuczkiem). Dodać do całości i porządnie wymieszać łyżką
- Formę do pieczenia wysmarować masłem i obsypać bułką tartą. Nadmiar jej wysypać do zlewu/kosza. Ciasto przelać do formy i piec około 50 minut, aż patyczek po wsadzeniu
będzie suchy
- W międzyczasie przygotowujemy krem, gdzie: serek, masło, cukier puder i ekstrakt ucieramy na gładką masę mikserem
- Gotowe ciasto wystudzić i przekroić wzdłuż na dwie części. Pierwszą warstwę ciasta wysmarować kremem i oprószyć cynamonem. Położyć górną warstwę ciasta i wysmarować górę oraz boki kremem. Posypać cynamonem i udekorować górę całymi orzechami





                      
                    Smacznego! 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...