niedziela, 17 listopada 2013

To tylko tort…..


Źródło: kadr z filmu Faceci w Czerni 3
Muszę przyznać, że tort nie wyszedł mi tak piękny jak na filmie Faceci w Czerni cz.3…. :( właściwie to wyglądem pasuje chyba tylko kolorami, a i tak kilku brakuje :p Chyba nie mam po prostu ręki do tortów…..  Niestety w dniu, w którym natchnęło mnie na robienie tortu miałam urodziny i do tego mało czasu, aby sobie wyczarować w lodówce odpowiednie składniki, barwniki itp. Za to gwarantuję, że nic Wam z niego nie wyskoczy strasznego ;) a w smaku mmmm niebo w gębie…. Moje idealne zestawienie smaków.

Film Faceci w Czerni jest tak kultowy, że chyba nie ma sensu go streszczać. Zapewniam, że występują Ci sami aktorzy, nowe i stare potwory oraz jeszcze bardziej czarniejszy charakter…. :)

MOJA OCENA FILMU: 7/10

Źródło: kadr z filmu Faceci w Czerni 3

Przepis na tort:

Forma: tortownica 24cm; Temperatura: 180 stopni; Czas pieczenia: około 30 minut;

Składniki:

Ciasto:
- 6 jaj
- Około ¾ szklanki cukru
- 2/3 szklanki przesianej mąki
- Można dodać kilka kropel ekstraktu z wanilii
Masa:
- 1/3 szklanki drobnego cukru
- 1 opakowanie budyniu bananowego
- 2 szklanki mleka
- 5 żółtek
- 150g miękkiego masła/ palma z murzynkiem
Krem:
- 350g śmietany kremówki 30% (zimna)
- 4 łyżki cukru
- 2 łyżeczki czerwonego barszczu
Inne:
- 6 bananów
- 2 kielichy alkoholu lub zaparzona czarna herbata (zimna)
- Sok z cytryny

Sposób przygotowania:

- Ciasto: w misce ubijać białka, dodać szczyptę soli i stopniowo dodawać  cukier. Jak piana będzie sztywna, to stopniowo dodajemy żółta wciąż ubijając mikserem. Na wolnych obrotach powoli dodajemy mąkę i łączymy całość tak, aby piana nam za bardzo nie oklapła. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. Nagrzać piekarnik. Przelać ciasto i piec około 30 minut do suchego patyczka
- Masa: w rondelku cukier, proszek budyniowy i żółtka wymieszać ze sobą. Wstawić na palnik i na wolnym ogniu połączyć składniki stopniowo dolewając mleko. Gotujemy tak długo, energicznie mieszając (aby nie było grudek), aż krem zgęstnieje. Gotową masę przelewamy do miski i schładzamy około godzinę
- W osobnej misce miksujemy masło, aby było puszyste. Dodajemy stopniowy schłodzony krem budyniowy ciągle miksując. Masa musi być gęsta
- Krem: zimną śmietanę ubijamy na wysokich obrotach na sztywną pianę. Dodajemy cukier i miksujemy. Cześć gotowego kremu (około 6 łyżek) odkładamy na bok do miseczki. Do reszty  dodajemy nasz naturalny barwnik i miksujemy
 


- Gotowy i wystudzony biszkopt przekrawamy wzdłuż na 3 części. Pierwszą część skrapiamy alkoholem lub herbatą. Smarujemy masą budyniową, układamy plastry bananów wcześniej skropione cytryną i ponownie krem budyniowy. To samo robimy z drugą warstwą i całość przykrywamy ostatnią częścią biszkoptu. Wierzch tortu i boki smarujemy różowym kremem oraz dekorujemy odłożonym wcześniej białym kremem



SMACZNEGO!!!






4 komentarze:

  1. Oglądałam :) I choć pierwsza część i tak podoba mi się najbardziej, ten też zrobił wrażenie i obejrzałam go z prawdziwą przyjemnością :) A takiej niespodzianki z tortu to ja bym jednak chciała...
    Twój też wyszedł śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za Twoją opinię odnośnie piękności mojego tortu;) chociaż wiem, że w większym stopniu przemawia przez Ciebie grzeczność ;) hehe w każdym razie film jest spoko, ja lubie tą obsadę aktorską więc całkiem przyjemnie mi się ten film ogląda :)

      Usuń
  2. "it's a cake"
    "I decide what it is" ;)

    Mimo iż nie było tych czerwonych kwiatków jak w filmie, to tort był bardzo smaczny.
    Nadzienie słodkie, szczególnie bok.
    Przy okazji - wszystkiego najlepszego, wielu ciekawych pomysłów kulinarnych i udanych realizacji, jak było w tym przypadku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe "Look like some kind of cake. She's clean. Well not clean but you know" i ta jej nie wzruszona mina..... :) i mój też wygląda jak "some kind of cake". Dobrze, że nadrabia smakiem, bo wyglądem nie poszalałam ;)
      Dziękuję za życzenia :)
      Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...