poniedziałek, 2 grudnia 2013

Brzoskwinia w serniku...



Źródło: kadr z serialu Przyjaciele s.1 odc. 3

Czyli sernik z brzoskwiniami :) Serial Przyjaciele jest tak kultowy i znany, że ja osobiście nie poznałam osoby, która by nie obejrzała choć jednego odcinka. Ja uwielbiam ten serial i jest to jeden z tych, które nigdy mi się nie nudzą. Każdy sezon obejrzałam chyba z 5 razy :p ktoś uznałby to za marnotrawstwo czasu. Ja jednak nie żałuję, ponieważ wiedziałam, że mogę na nich zawsze liczyć w gorsze dni i mieć gwarantowane 20 minut śmiechu :)


Przepis na sernik z brzoskwiniami:

Forma: tortownica: 24cm; Temperatura: 175 stopni; Czas pieczenia: około 1h i 15 minut;

Składniki:

- 5 jajek
- Łyżka soku z cytryny
- Pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
- 1 szklanka cukru pudru
- 70g miękkiej palmy z murzynkiem
- Puszka brzoskwiń (zużyjemy około 5 połówek)
- 1 kg zmielonego, gładkiego twarogu do sernika

Sposób przygotowania:

- W misce miksujemy same żółtka z cukrem pudrem, dodajemy ekstrakt oraz sok z cytryny. Stopniowo dodajemy zmielony ser, łyżka po łyżce ciągle miksując. Na koniec dodajemy miękką palmę i dalej miksujemy na gładką masę
- W osobnym naczyniu ubijamy białka ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do masy serowej dodajemy stopniowo pianę z białek i łączymy za pomocą drewnianej łyżki
- Piekarnik nagrzać, formę wysmarować tłuszczem, obsypać bułką tartą, a jej nadmiar wysypać. Przelewamy prawie całą masę serową…. Prawie ponieważ z 4-5 łyżek będą potrzebne na zakrycie brzoskwiń. Na ciasto układamy pokrojone na paseczki lub kawałeczki brzoskwinie i przykrywamy warstwą masy serowej. Wkładamy do piekarnika i pieczemy ponad godzinę



* Jeżeli sernik z wierzchu za bardzo się będzie rumienił to należy go przykryć folią aluminiową
* Ciasto upieczone nie wyjmujemy od razu z piekarnika bo nam całkiem oklapnie, ale lekko uchylamy drzwiczki i zostawiamy aż trochę ostygnie
* Ciasto po wyjęciu może się trochę trząść i wydawać się płynne/nieupieczone. Ale to normalne i jak tylko ostygnie to zrobi się zwarte
* Sernik wychodzi lekki, nie za słodki oraz bardzo mokry (przez brzoskwinie)


* W wersji bez brzoskwiń sernik również wychodzi mokry (nie ma mąki, proszku budyniu itp., które występują w różnych innych przepisach. Oczywiście różne wersje są równie smaczne, ja natomiast tutaj te składniki sobie odpuściłam)


2 komentarze:

  1. W którymś z późniejszych sezonów też jest sernikowy motyw - kończy się tym, że Rachel i Chandler zjadają go z podłogi... ;) Naprawdę pyszny musiał być :)
    Twój wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe tak pamiętam tą scenę ;) hmm może wtedy zrobię sernik nowojorski :) mój mąż tak się nim zajadał, że gdyby spadł na ziemię to nie zdziwiłabym się, jeżeli ratowałby go i pozjadał to, co pozostałoby jadalne ;) hehe

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...