wtorek, 24 czerwca 2014

REAKTYWACJA ;)

Źródło: kadr z filmu Matrix Reaktywacja
No no no. Uświadomiłam sobie, że kilka dni temu minął ROK od założenia tego bloga :) Kto by pomyślał, że to będzie dla mnie taka frajda bez końca. Nie oszukujmy się: gotowanie i jedzenie to jedna sprawa, ale robienie zdjęć, opisywanie itp. to inna rzecz ;) Ja jednak bardzo się cieszę, że zaczęłam pisać blog Hollywood od kuchni i odkryłam przyjemność z dzielenia się z innymi czymś smacznym ;) Niektóre Wasze komentarze (nielicznych czytelników ;)) są naprawdę tak bardzo miłe i ciepłe, że aż chce się jeszcze więcej mieszać w garach i eksperymentować w ciastach…..


Tak więc drugi rok mojej zabawy w kuchni zaczynam od mojej ulubionej trylogii…. 2 ROK nakręcam 2 częścią Matrix Reaktywacja :)
Źródło: kadr z filmu Matrix Rektywacja


Przepis na Wyjątkowy Deser Czekoladowy:

 
Forma: tortownica 22cm; Temperatura: 180 stopni; Czas pieczenia: 40 minut;

Składniki:

- 6 jajek
- 400 g gorzkiej czekolady (65% kakao minimum)
- 150g masła
- Szklanka cukru
- 2 łyżki oleju/oliwy z oliwek
- 2 łyżki gorzkiego kakao

Sposób przygotowania:

- Żółtka oddzielić od białka. 300g czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej wraz z masłem, a następnie ostudzić masę
- Białka ubijamy na sztywną pianę, powoli dodajemy cukier ciągle ubijając mikserem i na koniec dodajemy kakao
- Do ostudzonej masy czekoladowej dodajemy żółtka i łączymy ze sobą. Następnie powoli przelewamy ją do ubitych białek i całość wymieszać dokładnie drewnianą łyżką
- Formę smarujemy masłem. Masę przelewamy do formy i wyrównujemy
- Pieczemy około 40 minut do suchego patyka ( można ciasto z wierzchu przykryć folią aluminiową, aby za szybko się nie rumieniło i przypiekało z góry)
- Ciasto wychodzi trochę w formie takiego bloku czekoladowego. W środku jest lekko wilgotne
- Z 70g czekolady przygotowujemy polewę , roztapiając ją z olejem/oliwą w garnuszku na wolnym ogniu. Gotowe ciasto ostudzić i wysmarować ciasto polewą czekoladową z góry





 
                              Smacznego! :)






 P.s. ciasto można spokojnie zamrozić i zjeść w innym dniu ;)





    

    

Ciasto jest pyszne. Spokojnie możemy delektować się każdą kolejną, pochłanianą linijką napisanego kodu matrixa w deserze ;) :p 
Bez obaw, że przytyjecie.... w końcu łyżka yyy to znaczy ciasto nie istnieje ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...