piątek, 27 czerwca 2014

Teoria Wszystkiego

 
 Źródło: youtube.com


Film Terry’ego Gilliama był rzeczywiście o wszystkim, ale chyba również o niczym ;) Generalnie strasznie się nakręcałam na ten film (zwiastun jest super) i trochę mnie chyba zawiódł. Fakt, że jest inny od wszystkich, fajni aktorzy, poruszony nie błahy temat a jednak czegoś mi brakowało…. Może właśnie tej konkretnej odpowiedzi na pytanie: jaki jest sens i cel naszego istnienia???

Szczerze to nie wiem dokładnie jak ten film Wam zrecenzować ;) Tak więc zacznę od początku. Teoria wszystkiego przedstawia losy Qohena Letha, hakera pracującego w ogromnej korporacji, żyjącego w świecie pozbawionym prywatności, niewinności i zasad. Każdy jest obserwowany, kontrolowany i pionkiem w całej tej machinie świata. Pewnego dnia Qohen (Christoph Waltz) otrzymuje zadanie rozwiązania tajemnicy Zero Theorem. Niestety ciągle ktoś mu przeszkadza w jego realizacji. Pojawia się oderwana od rzeczywistości psycholożka (Tilda Swinton), dziewczyna na usługach wirtualnej agencji towarzyskiej (Melanie Thierry) oraz znudzony już życiem 15-latek - syn wszechwiedzącego i wszechwładnego Zarządcy (Matt Damon).

MOJA OCENA FILMU: 6.5/10

Reżyser porusza właściwie wiele wątków, począwszy od sensu istnienia człowieka, po bezduszność, bezmyślność społeczeństwa. Ludzie zapominają już o tym co sprawiało im w życiu przyjemność, potrafią robić coś jak maszyny nie widząc w tym żadnego sensu… itd. Itp. Teoria wszystkiego raczej jest smutnawym filmem, zaśmiałam się na krótko dwa razy i bardziej był to śmiech z takiej bezradności. Film myślę, że warto obejrzeć, ale jak wyjdzie na DVD. Do kina polecam iść na coś z większymi efektami specjalnymi :)
 
Podsumowując: film o dziwo podobał mi się… doceniam go za to, że jest niebanalny, nie mówi wszystkiego wprost, jest zakręcony na swój sposób i w sumie zmuszający do myślenia ;) co rzadko wywołują u człowieka współczesne filmy :) Swoją drogą, zastanawiałam się co zażył reżyser robiąc ten film ;)…..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...