czwartek, 6 listopada 2014

Średniowieczny smażony groch




Stwierdzam, że wszystko co średniowieczne już mi się przestaje podobać :( poza wypiekami i śniadaniem na murze nie przekonała mnie żadna potrawa (no dobra zupa fasolowa jest bardzo dobra :p). A teraz groch…. Szczerze, jadłam go po raz pierwszy w życiu. Jest w porządku, ale bez szału. Raczej nie zagości na stałe w mojej kuchni. Poniżej przepis na proste przygotowanie, zdrowego grochu :)

Przepis na Średniowieczny smażony groch:

Czas przygotowania: 40 minut; Przepis na 3-4 porcji;

Składniki:

- 2 szklanki żółtego, łupanego grochu
- 6 szklanek wody
- Gałązka natki pietruszki
- Gałązka świeżego tymianku
- 12 obranych cebulek perłowych, w całości (ja dałam 5 i jak dla mnie w zupełności wystarczy- kwestia smaku)
- Gałązka świeżej mięty
- ½ łyżeczki szafranu plus szczypta
- 2 łyżki oliwy
- Szczypta soli
- 1 łyżeczka Poudre Douce

Sposób przygotowania:

- Groch wrzucamy do garnka i zalewamy wodą. Dodajemy zioła oraz cebulę. Jak warzywa zmiękną to wyciągamy łyżką cedzakowa zioła i cebulę. Groch gotujemy jeszcze około 30-40 minut
 
- Zioła osuszamy i drobno siekamy. Eh, widzę, że znowu jakimś cudem nie doczytałam, aby nie kroić cebuli….hmm no cóż ja ją pokroiłam :/
- Gotowy groch przekładamy na patelnię, dodajemy CAŁĄ cebulę oraz posiekane zioła. Groch przyprawiamy szafranem, solą i oliwą

- Całość podsmażamy na średnim ogniu około 5 minut, ciągle mieszając

- Gotowy groch przekładamy na talerz i posypujemy szczyptą szafranu i Poudre Douce

SMACZNEGO! :)

Źródło przepisu: książka "Uczta Lodu i Ognia", str. 48-49 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...