wtorek, 15 października 2013

Chce się żyć….

 
Źródło: youtube.com


Wczoraj poszłam do kina na Polski film „ Chce się żyć” sceptycznie nastawiona. Cały czas myślałam, że to będzie dobijająca tematyka i nic tylko na nim szlochać. Dobrze, że się jednak dałam namówić, bo teraz wiem jak bardzo się myliłam.

Dawno nie byłam na tak dobrym, Polskim filmie, który nie tylko potrafił wzruszyć, ale również pomimo tematyki nawet rozbawić… Natomiast gra aktorska Dawida Ogrodnika ( Mateusz Rosiński-gł. Bohater), zasługuje na Oscara!

MOJA OCENA FILMU: 8,5/10

Film opowiada prawdziwą historię Mateusza, który już jako dziecko został sklasyfikowany przez lekarzy jako „roślina” i „osoba z którą nie ma kontaktu” z powodu swojej choroby. Lekarze sugerują rodzicom oddanie dziecka do specjalnego ośrodka, oni jednak podejmują walkę o syna. Niestety los bywa przewrotny i Mateusz trafia jednak do miejsca dla osób niesprawnych intelektualnie. Bohater zaczyna swoją walkę o godne i normalne życie. Chce żyć i udowodnić kim naprawdę jest. Droga do zwrócenia na siebie uwagi odpowiednich osób jest bardzo wyboista i bolesna…

Film, jak już wspomniałam jest na wysokim poziomie. Pokazuje z odpowiednią dawką istniejący problem osób chorych i to jak są traktowane. Z drugiej strony możemy zobaczyć coś pięknego w tych osobach i trochę się od nich nauczyć….

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...