środa, 23 marca 2016

Brioszka z dżemem jagodowym



Pyszne bułeczki drożdżowe. Długo się zastanawiałam do jakiego filmu je przypisać, bo przyznam, że kilka inspiracji znalazłam. Trafiło jednak na film „Złoty kompas”, gdzie wizualnie najbardziej pasują do załączonego obrazka ;) 
Źródło: kadr z filmu "Złoty kompas"
Sam film jest świetną „bajką”, ja uwielbiam takie lekkie filmy- przygoda, magia, akcja.. I jakie jest moje rozczarowanie, bo do dziś łudzę się i czekam na drugą część tego filmu. Tak się film skończył, że wręcz nie ma opcji, aby na tym zakończyły się przygody głównych bohaterów. Eh, no cóż amerykańska branża filmowa chyba wystawia moją cierpliwość na próbę ;)


Na pocieszenie coś słodkiego. Przepis na broszkę z dżemem jagodowym:

Forma: Tortownica 25-26 cm; Temperatura: 180 stopni; Czas pieczenia: 30 minut; Porcja: około 8 sztuk;

Składniki:

- 400g mąki pszennej
- 50g świeżych drożdży
- 100ml ciepłego mleka
- 160g miękkiego masła
- 50g cukru
- 1 płaska łyżeczka soli
- 3 jajka
- 3/4 słoiczka dżemu jagodowego
- 1 roztrzepane jajko

Sposób przygotowania:

- Najpierw robimy rozczyn. Do ciepłego mleka dodajemy pokruszone drożdże, 1 łyżeczkę cukru oraz 1 łyżkę mąki. Całość wymieszać i odstawić w ciepłe miejsce pod przykryciem  do wyrośnięcia, na około 10 minut
- Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy jajka, sól, cukier oraz rozczyn drożdżowy. Wymieszać łyżką drewnianą, następnie wyrabiamy ciasto ręcznie bądź mikserem, dodajemy miękkie masło i dalej wyrabiamy (ja ugniatałam ciasto rękami ;) Gładkie i elastyczne ciasto przykrywamy ściereczką i odstawimy na godzinę do wyrośnięcia
- Formę wykładamy papierem do pieczenia. Gotowe ciasto odrywamy (około 8 części), na środek nakładamy łyżkę dżemu jagodowego, zlepiamy brzegi i układamy do formy łączeniem do dołu. Kulki układamy jedną obok drugiej
- Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Ciasto smarujemy roztrzepanym jajkiem i pieczemy około 15 minut. Następnie brioszkę przykrywamy folią aluminiową, aby nam się za bardzo nie spiekła z wierzchu i pieczemy kolejne 15-20 minut
- Gotową brioszkę polecam z kakaem ;) a nawet posmarować z wierzchu nutellą :D


Smacznego :)  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...