wtorek, 1 marca 2016

Spaghetti alla carbonara – Jedz, módl się, kochaj.




O filmie już nie jednokrotnie wspominałam na swoim blogu :) i jakieś kilka dni temu natchnęło mnie, aby ponownie go obejrzeć. Tak w sumie to myślę, że natchnęły mnie napoleonki, które kupiłam do kawy (pierwsza kulinarna scena głównej bohaterki), a że film jest lekki i przyjemny to włączyłam sobie ponownie.
 
Co prawda w filmie nie jest pokazane spaghetti alla carbonara, Liz je tylko zamawia po włosku (i wiele innych dań) w restauracji chwaląc się przed przyjaciółmi jakie zrobiła postępy w nauce tego języka. I w ten o to sposób, przypomniało mi się jak byłam we Włoszech w 7 miesiącu ciąży i miałam straszną ochotę na spaghetti alla carbonara. No cóż… musiałam obejść się smakiem, nawet sam uroczy kelner mi odradził ze względu na surowe jajka, które jak zauważył mogłyby zaszkodzić dziecku… Oczywiście szlochałam kilka dni, że akurat na to mam ochotę, ale jakoś pocieszyłam się grilowaną mątwą i wspaniałym deserem. W ten o to sposób pogodziłam się, że przez jakiś czas nie będę mogła skosztować tego dania. I przyszedł ten wspaniały moment, gdzie film mi przypomniał o tym daniu :) i postanowiłam go przygotować.


Przepis na spaghetti alla carbonara:

Porcja dla czterech osób:

Składniki:

- 2 jajka+1 żółtko
- 20dag boczku
- 2 ząbki czosnku
- 30dag makaronu spaghetti
- 2-3 łyżki posiekanej pietruszki
-  50g startego sera Pecorino
- Oliwa z oliwek
- Przyprawy: sól, pieprz

Sposób przygotowania:

- Jajka polewamy wrzątkiem. Wbijamy do miseczki, oddzielamy żółtko i roztrzepujemy. Gotujemy makaron w osolonej wodzie
- Boczek kroimy na cienkie paseczki, pietruszkę siekamy, czosnek obieramy i przeciskamy przez praskę, ser trzemy na tarce
- Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oliwy i podsmażamy boczek ciągle mieszając. Jak się zarumieni to dodajemy czosnek, pietruszkę, ugotowany makaron. Zmniejszamy ogień i dodajemy starty ser oraz świeżo mielony pieprz. Całość mieszamy, polewamy jajkami i ponownie mieszamy. Jajka nie mogą się całkowicie ściąć tylko utworzyć kremowy sos
- Gotowe danie posypujemy startym Pecorino i doprawiamy w razie konieczności (pieprz)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...