poniedziałek, 20 stycznia 2014

Placek Hiszpański Tancerz z warstwą ziemniaków



Źródło: kadr z filmu Kelnerka

Zastanawiacie się cóż to takiego? Nie, to nie Hiszpan na patelni… to nic innego jak hiszpańska tortilla z ziemniakami. Pomysł zaczerpnięty z filmu Kelnerka, o którym wspominałam już wcześniej. Danie to jest bardzo proste, smaczne i sycące.

Do tortilli hiszpańskiej możemy dodać właściwie co chcemy, jednakże głównymi składnikami i koniecznymi są ziemniaki i jajka.


Przepis na Hiszpańskiego tancerza:

Porcja dla 4 osób

 Składniki:

- 4-5 dużych ziemniaków
- 6-7 jajek
- 1 papryka czerwona
- 1 cukinia
- 1 cebula czerwona
- 150g kiełbasy chorizo
- Przyprawy: sól, pieprz, zioła

Sposób przygotowania:

- Cebulę, paprykę, cukinię oraz kiełbasę pokroić w kostkę i poddusić na patelni. Przyprawić do smaku solą, pieprzem i bazylią


- Ziemniaki obrać, pokroić na cienkie plasterki, ewentualnie zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Ja połowę ziemniaków pokroiłam na plasterki, a połowę starłam. Podsmażyć ziemniaki na patelni z obu stron. Dodajemy warzywa z kiełbasą i całość trzeba wymieszać
- W misce miksujemy krótko jajka, dodajemy gotową mieszankę i całość dokładnie wymieszać łyżką. Na rozgrzaną patelnię wylewamy masę i smażymy z obu stron





          Tortillę można podawać z sałatką, z maślanką lub sosem







SMACZNEGO ! :) 

5 komentarzy:

  1. Yami! :) Próbowałam, ciekawe, czy mnie też wyjdzie taka dobra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lidkens wierzę, że wyjdzie Ci nawet lepsza :) Tylko, że wtedy dzielisz się połową ze mną ;) Dzięki.

      Usuń
    2. Zrobiłam wczoraj i wyszło mi pycha!! tylko zamiast kiełbasy dałam drobno pokrojonego kurczaka :) Bardzo sycące danie, dziękuję za przepis :) pozdrawiam. Basia

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. UWAGA do przepisu na życzenie koleżanki :) : Ziemniaki podsmażamy na patelni bez pokrywki, aby się nie rozciapały. Smażenie trwa około 30-40 minut na mały ogniu (w zależności od rodzaju ziemniaka czy młody czy stary i niestety zależy też dużo od sprzętu-patelni) Dla tych, którzy się obawiają ciapy z ziemniaków lub że wyjdą surowe (chociaż są smażone raz- same ziemniaki, i drugi raz- jako placek) to można je trochę podgotować z 10-15 minut. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...